30.1.10

Κάποιοι βουλευτές ξέχασαν ότι πήραν "υπερωρίες" ...

Και κάποιοι άλλοι συνωστίζονται για να πάρουν μέρος στις νέες Εξεταστικές...
Το μεροκαματάκι ήταν καλό. Από 13.600 πήρε ο κάθε βουλευτής που μετείχε στην Εξεταστική Επιτροπή για το Βατοπέδι. Τώρα, εν όψει των νέων Εξεταστικών υπάρχει συνωστισμός. Να δούμε αν...

ο σημερινός πρόεδρος της Βουλής, Φίλιππος Πετσάλνικος, θα δώσει "υπερωρίες" , όπως και ο προκάτοχός του Δημήτρης Σιούφας. Πάντως, όπως είπε πριν από λίγο η Ευαγγελία Τσικρίκα στον ALPHA, κάποιοι από τους ήδη εισπράξαντες από την Εξεταστική στο Βατοπέδι, δε θυμούνται ότι έβαλαν στην τσέπη τους τα 13 χιλιαρικάκια. Και το χειρότερο απ' όλα είναι ότι ετοιμάζονται για νέα "δαγκωματιά" ...

Πρωτιά για το δελτίο του Mega και τον Ιανουάριο...


Συνεχίζει για άλλο ένα μήνα να κατακτά την κορυφή της τηλεθέασης το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega με την Όλγα Τρέμη τις καθημερινές και τον Νίκο Στραβελάκη τα Σαββατοκύριακα. Τον Ιανουάριο μέσος όρος 25,3 για τις καθημερινές και διαφορά 10,2 μονάδων από το δεύτερο στην κατάταξη ALTER (στο σύνολο εβδομάδας σημειώνει ποσοστό 24,3% και διαφορά 9 μονάδων από το ALTER).

Αναλυτικά:...

1-28 Ιανουαρίου (Δευτέρα- Παρασκευή)

MEGA ΓΕΓΟΝΟΤΑ Μ.Ο. 25,3 Αρ. Τηλεθεατών 1.023.000
ALTER ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 15,1 Αρ. Τηλεθεατών 599.000
ALPHA ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 12 Αρ. Τηλεθεατών 456.000
STAR ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 9,7 Αρ. Τηλεθεατών 391.000
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΑΝΤ-1 Μ.Ο. 9,2 Αρ. Τηλεθεατών 372.000
ΝΕΤ ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 7,7 Αρ. Τηλεθεατών 348.000

1-28 Ιανουαρίου (Δευτέρα- Κυριακή)

MEGA ΓΕΓΟΝΟΤΑ Μ.Ο. 24,3 Αρ. Τηλεθεατών 977.000
ALTER ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 15,3 Αρ. Τηλεθεατών 599.000
ALPHA ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 12,4 Αρ. Τηλεθεατών 470.000
STAR ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 11 Αρ. Τηλεθεατών 441.000
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΑΝΤ-1 Μ.Ο. 9,8 Αρ. Τηλεθεατών 395.000
ΝΕΤ ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 8,6 Αρ. Τηλεθεατών 384.000
Enimerosi24

Συμφωνία αγροτών από είκοσι μπλόκα να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους...

Με εννέα κοινά ατιήματα...
Να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους με εννέα κοινά αιτήματα αποφάσισαν οι εκπρόσωποι των αγροτών από είκοσι μπλόκα, οι οποίοι συμμετείχαν το Σάββατο στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Αγκιστρο Σερρών, κοντά στον Προμαχώνα, με πρωτοβουλία των Αδέσμευτων Αγροτικών Συλλόγων του νομού Σερρών.
Στη συνάντηση παρευρέθηκαν αρχικά εκπρόσωποι από 23 μπλόκα. Στη συνέχεια, όμως, αποχώρησαν οι εκπρόσωποι τριών μπλόκων (Επανομής, Χαλκηδόνας-Θεσσαλονίκης και Πλατυκάμπου-Λαρίσης), λόγω της διαφωνίας τους στο θέμα για...

το Μητρώο Αγροτών.

Συγκεκριμένα, οι αγρότες διεκδικούν:

* Μη διαχωρισμό των αγροτών σε κατά κύριο επάγγελμα και μη.
* Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος και εγγυημένες τιμές στα γεωργοκτηνοτροφικά προϊόντα.
* Προστασία της ντόπιας παραγωγής από ομοειδή εισαγόμενα.
* Σύνδεση των επιδοτήσεων με την παραγωγή και κατάργηση όλων των «νόμιμων» και «παράνομων» παρακρατήσεων.
* Μείωση του κόστους παραγωγής με κατάργηση του ΦΠΑ σε εφόδια και μηχανήματα και των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης, με μείωση των επιτοκίων της ΑΤΕ και επιδότηση βασικών αγροτικών εφοδίων κ.α.΄
* «Πάγωμα» των αγροτικών χρεών για τρία χρόνια και παραγραφή όλων των πανωτοκίων.
* Πλήρη ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής και του αγροτικού κεφαλαίου από όλους τους φυσικούς κίνδυνους, με αποκλειστικά δημόσιο ΕΛΓΑ που θα επιχορηγείται από το κράτος και άμεση αντιμετώπιση των χρεών του.
* Μη φορολόγηση των χωραφιών.
* Μείωση του χρόνου σύνταξης στα 60 για τους άνδρες και στα 55 για τις γυναίκες, καθώς και τη μεταφορά δικαιώματος της σύνταξης από τον αποθανόντα αγρότη σύζυγο στη σύζυγο και διπλασιασμό της ελάχιστης αγροτικής σύνταξης.

Στη συνάντηση ανταποκρίθηκαν αγρότες από τα μπλόκα Προμαχώνα (Σερρών), Νίκαιας (Λάρισας), Μαλγάρων (Θεσσαλονίκης), Δοϊράνης (Κιλκίς), Γαλάτιστας, Νέας Τρίγλιας, Ορμύλιας και Καλυβιών (Χαλκιδικής), Σερβίων (Κοζάνης), Μελισσίου, Κρύας Βρύσης και Παραλίμνης Γιαννιτσών (Πέλλας), Λιτοχώρου (Πιερίας), Λούρου (Πρεβέζης), Ορμενίου και Κορνοφωλιάς (Έβρου).

Με τηλεφωνική επικοινωνία δήλωσαν συμμετοχή τα μπλόκα από: Μαντούδι Ευβοίας, Κέρκυρα, Χανιά, Αίγιο και Ερμίτσα Αιτωλοακαρνανίας.

Όπως ανακοινώθηκε, οι αγρότες θα αποστείλουν το Σάββατο τα αιτήματά τους στην υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Κατερίνα Μπατζελή, με την οποία θα διεκδικήσουν συνάντηση, «όταν θα το κρίνουν οι ίδιοι», όπως είπαν χαρακτηριστικά.

Ο αγροτοσυνδικαλιστής Βαγγέλης Μπούτας τόνισε ότι «ο αγώνας πλέον θα είναι κοινός» και απηύθυνε έκκληση στους αγρότες να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις.

Εξάλλου, ο αγροτοσυνδικαλιστής από τα Μάλγαρα Κώστας Ανεστίδης, ανέφερε: «Πλέον δεν μας χωρίζει τίποτα. Μας ενώνει το χρώμα της γης και όχι των κομμάτων».

Ο εκπρόσωπος των αγροτών από τα μπλόκα του Έβρου Γιάννης Μαργαριτίδης αναφέρθηκε στον κοινό αγώνα των αγροτών για την εκπλήρωση των εννέα βασικών αιτημάτων τους, ενώ ο εκπρόσωπος των Αδέσμευτων Αγροτικών Συλλόγων του Προμαχώνα επισήμανε ότι «σήμερα οι αγρότες ζούνε μία ιστορική στιγμή που θα μείνει βαθιά χαραγμένη στο μυαλό τους».

Εκτός των εννέα αυτών βασικών αιτημάτων, κατά τη συζήτηση των αγροτών, επισημάνθηκε ότι το κάθε μπλόκο διατηρεί το δικαίωμα να διεκδικήσει εξίσου τα ιδιαίτερα τοπικά αιτήματά του. ΝΕΑ

Αποχαιρετισμός στα όπλα...


Τελευταίο του άρθρο σήμερα στο καθημερινό ΒΗΜΑ (θα συνεχίσει στο Κυριακάτικο) κι ο Ντερμπεντέρης αποφάσισε να αποχαιρετίσει τους αναγνώστες του με μια παράδοξη ομολογία. Δεν τους έλεγε ποτέ την αλήθεια. Αλλά, απλά, αυτά που ήξερε. Το ζήτημα όμως είναι αν ήξερε πολλά.
Αποχαιρετισμός
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ
Από τη Δευτέρα η στήλη μετακομίζει στα «Νέα». Ως εκ τούτου αυτές οι τελευταίες στιγμές στην τελευταία σελίδα του καθημερινού «Βήματος» παίρνουν έναν ανεπαίσθητο προσωπικό τόνο: δέκα χρόνια καθημερινότητας είναι ένα χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να προσπεραστεί εύκολα.
Δεν θα...
μπω στον πειρασμό του απολογισμού. Θα σταθώ όμως σε κάτι που αποτελεί κατά τη γνώμη μου τον θεμέλιο λίθο της έντυπης δημοσιογραφίας: είναι η σχέση του δημοσιογράφου με τον αναγνώστη του. Εξω από αυτήν, είμαι απολύτως πεπεισμένος, δεν υπάρχει δημοσιογραφία και σίγουρα δεν υπάρχουν εφημερίδες.

Τι συνδέει λοιπόν τον δημοσιογράφο με τον αναγνώστη; Εχω την αίσθηση πως δεν είναι η συμφωνία ή η διαφωνία- και οι δύο συνυπάρχουν, όταν δεν διαδέχεται η μία την άλλη... Θέλω να πιστεύω ότι αυτό που και στη συμφωνία και στη διαφωνία συνδέει τον δημοσιογράφο με τον αναγνώστη είναι πρωτίστως η εμπιστοσύνη.

Η εμπιστοσύνη ότι διαβάζει έναν άνθρωπο που προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του με τον καλύτερο τρόπο. Εναν άνθρωπο ο οποίος μπορεί να έχει ατέλειες αλλά δεν κρύβει επιδιώξεις. Εναν άνθρωπο με τον οποίο του αρέσει να συνομιλεί, να μοιράζεται απόψεις και ανησυχίες, ακόμη κι όταν δεν συμπίπτουν με τις δικές του. Εναν άνθρωπο χωρίς υστεροβουλία, ο οποίος δεν κρύβεται στα δύσκολα και δεν πλέει απαραιτήτως με το ρεύμα.

Το σημειώνω διότι δεν το θεωρώ δεδομένο. Στη χώρα μας επικρατεί συνήθως η αντίληψη ότι η δημοσιογραφία είναι κάτι ανάμεσα σε αντιεξουσιαστική διαδικασία και σε άσκηση εκπροσώπησης του «λαού» ή του «πολίτη». Δεν το πίστεψα ποτέ. Ο δημοσιογράφος, κατά την άποψή μου, δεν είναι ούτε κοινωνικός αγωνιστής, ούτε κομματικός πολιτευτής, αλλά ένας επαγγελματίας άπατρις, άφιλος, ακομμάτιστος και, στο μέτρο του δυνατού, ανεπηρέαστος.

Κακά τα ψέματα, η ελαχιστοποίηση των εξαρτήσεων είναι η μοναδική πραγματική ισχύς της δημοσιογραφίας. Και υπό αυτήν την έννοια όχι μόνο δεν προσπάθησα ποτέ να εκπροσωπήσω τον αναγνώστη αλλά ούτε καν να τον κολακέψω. Συμφωνούσαμε; Συμφωνούσαμε. Διαφωνούσαμε; Διαφωνούσαμε. Και την επόμενη μέρα ξαναρχίζαμε από την αρχή. Κρατώντας το μέτρο των πραγμάτων.

Σε ό,τι με αφορά, βλέπετε, έχω πάντα στο μυαλό μου τη ρήση του μεγάλου Μπεν Μπράντλι ότι εμείς οι δημοσιογράφοι «δεν δημοσιεύουμε την αλήθεια, δημοσιεύουμε αυτά που ξέρουμε». Επί δέκα χρόνια μοιράστηκα με τους αναγνώστες του καθημερινού «Βήματος» απλώς αυτά που ήξερα. Τους ευχαριστώ.
ΒΗΜΑ

Τα μυστήρια της ΕΡΤ...


Επειδή πολλά ακούγονται τις τελευταίες μέρες για την προοπτική αποχώρησης περίπου χιλίων συμβασιούχων από τη δημόσια τηλεόραση τον Ιούνιο, στο πλαίσιο της εξοικονόμησης χρημάτων και για πλαφόν στις αμοιβές δημιοσιογράφων και περαιτέρω περικοπές μισθών (λογικό στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε), πρόκειται άραγε να ...




μπει πλαφόν και στις αμοιβές των εταιριών παραγωγής, πολλές από τις οποίες υπογράφουν χρυσά συμβόλαια με τη δημόσια τηλεόραση; Ή μήπως μείνει εκεί ένα παράθυρο διάπλατο για το βόλεμα “ημετέρων”;...
Aπό www.zoomnews.gr

Ο Β. Γιακουμής στη ΝΕΤ;...


Ο Βαγγέλης Γιακουμής πολιτικός συντάκτης που κάλυπτε ΠΑΣΟΚ στον ANT1 ενώ είχε δοκιμαστεί και στην παρουσίαση δελτίων και εκπομπών ενδέχεται να...
είναι ο νέος Γενικός Διευθυντής Ειδήσεων στην κρατική τηλεόραση.
Star.gr

"Πώς ήταν η έκφραση της Ελένης μέσα από τα φιμέ τζάμια; " ...

Άντε η καημένη η δημοσιογράφος (;) να δει μέσα από τα φιμέ τζάμια. Η παρουσιάστρια είχε έγκυρη πληροφορία: η Μενεγάκη βρισκόταν σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση! Και ήθελε να την επιβεβαιώσει. "Πώς ήταν η έκφραση μέσα από τα φιμέ τζάμια; " .
Η περιγραφή που ακολούθησε μας καθήλωσε. "Η Ελένη δε μας χαιρέτησε, όπως συνήθως κάνει. Δεν είχε ίχνος μακιγιάζ. Ήταν...

πολύ σοβαρή" . Φανταστείτε να μην υπήρχαν και τα φιμέ τζάμια. Τι θα ακούγαμε...

"Εύη μου (Δρούτσα) , βάλε μια άνω τελεία" ...

Γραμματιζούμενη η Σταματίνα (πως τη λένε... ) Τσιμτσιλή. Γνωρίζει και την άνω τελεία.
Α ρε Χατζηνικολάου, τι...


ζημιές έχεις κάνει στο στερέωμα...

"Να τη, να τη, η Ελένη" ...

Στα Μελίσσια η Ελλάδα αναστενάζει...
Με λαχανιασμένη φωνή και αγχωμένη (λες και μετέδιδε την εισβολή των Αμερικάνων στη Βαγδάτη) , η παρουσιάστρια περιέγραφε την εικόνα της εξόδου της Μενεγάκη, από το σπίτι της στα Μελίσσια. "Να τη, να τη, φεύγει με το τζιπ. Να και...

η δημοσιογράφος που σπεύδει κοντά της" .
Η δημοσιογράφος; ...

"Μπορεί και να 'ναι στημένη η ιστορία του χωρισμού" ...

Αυτό που λένε πολλοί στις μεταξύ τους κουβέντες, ο παλαίμαχος δημοσιογράφος Βαγγέλης Παπαδόπουλος, το 'πε δημοσίως (Tv Weekend).
"Μπορεί και να με κυνηγήσετε (αμ, κύριε Βαγγέλη, εκεί που έμπλεξες, τι περιμένεις; ) μ' αυτό που θα σας πω. Αλλά, μου φαίνεται στημένη η ιστορία. Δεν...

μπορώ να πιστέψω ότι αυτοί οι δυο μπορεί να έχουν χωρίσει πραγματικά" .
Ανατρίχιασε η (πως τη λένε... ) Τσιμτσιλή...

Είναι η Google το «κακό παιδί» του Διαδικτύου; ...

Είναι άραγε διατεθειμένη να βάλει νερό στο κρασί της η Google, ιδιοκτήτρια της πλέον διαδεδομένης μηχανής αναζήτησης του Διαδικτύου; Θα δεχθεί να μοιραστεί μεγαλύτερο ποσοστό από τα κέρδη που αποφέρει η δραστηριότητά της; Πριν από έναν χρόνο κάτι τέτοιο ήταν αδιανόητο. Σήμερα όχι πια: οι εταίροι της στη βιομηχανία περιεχομένου- εκδόσεων γίνονται όλο και πιο δραστήριοι, ακόμη και εκδικητικοί.

Ο μεγιστάνας των ΜΜΕ Ρούπερτ Μέρντοκ, ιδιοκτήτης της «Wall Street Journal» και των «Τimes», απειλεί να...

αποσύρει τις εφημερίδες του από τη μηχανή. Οι εταιρείες Vivendi Universal, Sony και ΕΜΙ έχουν λανσάρει τον ιστότοπο μουσικών βίντεο Vevo, ενώ η Google, ιδιοκτήτρια του ΥouΤube, περιορίζεται απλώς στον ρόλο του παρόχου. Κατηγορούμενος για «αντιποίηση» συγγραφικών δικαιωμάτων, ο αγέρωχος γίγας του Διαδικτύου έχασε τη δίκη με τον εκδοτικό οίκο La Μartiniere. Και η γαλλική κυβέρνηση ανέθεσε στην Αρχή Ανταγωνιστικότητας να εξετάσει αν η Google διαταράσσει συστηματικά την αγορά της διαφήμισης.

Οι σχέσεις των γάλλων εκδοτών με τον αμερικανικό όμιλο ήταν πάντοτε αμφιλεγόμενες. Εξαρτώνται σε μεγάλο μέρος από τη μηχανή της, που είναι δωρεάν για τους χρήστες. Οι κακές συστάσεις από ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται από επτά στους 10 χρήστες ισοδυναμούν με ανωνυμία στο Διαδίκτυο. Προκειμένου να εξασφαλίσουν την παρουσία τους μέσα στις απαντήσεις που προκύπτουν από τις ερωτήσεις των χρηστών του Διαδικτύου, οι πελάτες ξοδεύουν σημαντικά ποσά σε «λέξεις-κλειδιά». Και το χρήμα καταλήγει κατευθείαν στα ταμεία της Google.

Κατηγορούν όμως τον όμιλο ότι δεν τους αποζημιώνει για την πελατεία που δημιουργεί το περιεχόμενό τους στις άλλες διαδικτυακές υπηρεσίες του: στο ανθολόγιο πληροφοριών Google Αctualites ή στη βιβλιοθήκη Google Liνres. Η απογοήτευση επιτείνεται εκ του γεγονότος ότι η Google εξακολουθεί να θησαυρίζει, παρά την οικονομική κρίση. Το 2009 είχε τζίρο 23,65 δισ. δολαρίων (16,8 δισ. ευρώ) με καθαρά κέρδη 6,52 δισ., την ώρα που οι περισσότεροι εκδότες δεν καταφέρνουν να επωφεληθούν από την επανάσταση του Διαδικτύου.

Αυτή είναι η αλήθεια για τον Τύπο καθώς μειώνονται συνεχώς οι κυκλοφορίες των εφημερίδων, που βλέπουν ότι η κλασική διαφήμιση δεν επαρκεί για να εξασφαλισθεί η επιβίωσή τους, χωρίς την επικουρία της διαφήμισης που προέρχεται από τους διαδικτυακούς τόπους. Η μουσική έχει πάθει τη μεγαλύτερη ζημιά: μέσα σε έξι χρόνια η αγορά των CD στη Γαλλία παρουσιάζει κάμψη μεγαλύτερη από 50% (700 εκατ. ευρώ το 2008), ενώ η ψηφιακή μουσική δεν αποφέρει παρά μόνο 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Η Google αρνείται αυτές τις κατηγορίες. Ο γενικός διευθυντής της «Wall Street Journal» Ερικ Σμιτ είπε τις προάλλες ότι η μηχανή αναζήτησης προσφέρει στις εφημερίδες «100.000 ευκαιρίες το λεπτό για να κερδίσουν πιστούς αναγνώστες και να δημιουργήσουν έσοδα». Χωρίς να το λένε, πολλοί σκέπτονται ότι οι εκδότες πληρώνουν την ανικανότητά τους για ανανέωση.

Η κακή εικόνα όμως του ομίλου - ο Μέρντοκ δεν δίστασε να τους αποκαλέσει «κλέφτες»- θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στους διευθυντές του. Μετά τη Μicrosoft, που έζησε πολύ καιρό με τη ρετσινιά του «Μεγάλου Αδελφού» της πληροφορικής, οι δύο ιδρυτές της Google Σεργκέι Μπριν και Λάρι Πέιτζ, οι άνθρωποι που έχτισαν την αυτοκρατορία τους επάνω στο σλόγκαν «Don΄t be evil!» («Μην είσαι κακός»), δεν έχουν καμία διάθεση να γίνουν τα «κακά παιδιά» της υψηλής τεχνολογίας.

Υπάρχει επιπλέον ο κίνδυνος να περάσουν οι εκδότες στον ανταγωνισμό. Ο Ρούπερτ Μέρντοκ άφησε να πλανάται η απειλή ότι θα μπορούσε να επιλέξει την Βing, τη μηχανή αναζήτησης της Μicrosoft, που προσφέρει περισσότερες δυνατότητες προβολής των εφημερίδων του. Από την άλλη πλευρά, η Αpple αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο διαπραγματεύσεων με τα ΜΜΕ προκειμένου να τους παρέχει τη δυνατότητα να λανσάρουν προσφορές έναντι αντιτίμου στη μελλοντική ψηφιακή ταμπλέτα της.

Η Google δεν έχει κανένα συμφέρον να τα χαλάσει με τους εκδότες. Προκειμένου να συνεχίσει την ανάπτυξή της χρειάζεται την ύλη τους. Οσο πιο ενημερωτική η μηχανή της τόσο περισσότερο χρησιμοποιείται και τόσο περισσότερα χρήματα κερδίζει. Οταν εξαφανίζεται ένας εκδότης η Google χάνει πρώτη.

Για να αποκατασταθεί η ισορροπία δυνάμεων οι εκδότες πρέπει να το παίξουν πονηρά. Κατ΄ αρχάς, να ενεργήσουν ομαδικά. Και να μην τρέφουν μεγάλες ελπίδες ότι η Google θα τους πληρώσει για το υλικό που προσφέρουν. Το οικονομικό μοντέλο της στηρίζεται εν μέρει και στο γεγονός ότι δεν πληρώνει δεκάρα για τις παραπομπές της.

Πλέον πρόσφορος είναι ο δρόμος της πειθούς, να πουν δηλαδή: «Αφού ισχυρίζεστε ότι θέλετε να βοηθήσετε την ανθρωπότητα προάγοντας τη νεωτεριστική σκέψη, γιατί δεν χρηματοδοτείτε τη δημιουργία, δηλαδή τους συγγραφείς;».
CECILE DUCOURTIEUX, TO BHMA

Αιματηρή ληστεία στο Λαύριο...

Στο νοσοκομείο, τραυματισμένος από μαχαίρι, μεταφέρθηκε ένας άνδρας μετά την εισβολή ληστών τα ξημερώματα στο σπίτι του, στο 61ο χιλιομετρο της λεωφόρου Σουνίου, στο Λαύριο.

Οι δράστες εισέβαλαν στο σπίτι, τραυμάτισαν με μαχαίρι τον άνδρα και...

έδεσαν τον ίδιο και το γιο του με καλώδια.

Οι ληστές πήραν από το σπίτι 3.000 ευρώ και εξαφανίστηκαν.

Πατέρας και γιος κατάφεραν να λυθούν και να ειδοποιήσουν την αστυνομία...

Μπούρκα και Κωσταλέξι ...

ΛΩΡΗ ΚΕΖΑ
Διατυπώνεται και αυτή η άποψη: ότι η ένδυση με μπούρκα είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Δεν υπάρχει πιο υποκριτική στάση την τελευταία εικοσαετία. Τόσο μικρή είναι η ιστορία του ράσου που επέβαλαν οι Ταλιμπάν στις μουσουλμάνες. Η κάλυψη του σώματος και της κόμης από ριχτό ύφασμα και των ματιών από ειδικό δίχτυ δεν υπάρχει στην ιστορία του Ισλάμ ούτε το Κοράνι επιτρέπει τέτοια ερμηνεία. Η μπούρκα είναι επινόηση των φανατικών και εξυπηρετεί πολλά: μεταξύ αυτών την απόκρυψη των σημαδιών από ξυλοδαρμούς. Είναι γνωστές οι...

ταπεινώσεις που υφίστανται οι μουσουλμάνες από τις οικογένειές τους, στον δυτικό κόσμο μάλιστα καταγράφεται σωρεία περιστατικών. Αυτά βλέπει ο πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Νικολά Σαρκοζί και έχει βαλθεί να απαγορεύσει την μπούρκα. Είχε δηλώσει χωρίς περιστροφές ότι δεν πρόκειται για σύμβολο θρησκευτικής πίστης, αλλά για «δείγμα γυναικείας υποταγής». Προς επίρρωσιν της άποψής του εργάστηκε ειδική επιτροπή της γαλλικής Εθνοσυνέλευσης.

Σε 200 σελίδες αναπτύσσεται όλη η επιχειρηματολογία για τη μερική απαγόρευση αυτού του ρούχου. Οι μουσουλμάνες δεν θα μπορούν να εισέρχονται με καλυμμένο το πρόσωπο σε δημόσιους χώρους, όπως σχολεία, νοσοκομεία και μέσα μεταφοράς, γιατί η εν λόγω περιβολή αποτελεί «προσβολή στις γαλλικές αξίες». Μια τέτοια στάση δεν έχει σχέση ούτε με τη χώρα φιλοξενίας ούτε με τον Ροβεσπιέρο ή το άθρησκο γαλλικό κράτος. Η υποχρεωτική κάλυψη του προσώπου για το ήμισυ του πληθυσμού είναι φαλλοκρατική και γεννά τον ρατσισμό. Μόνον οι γυναίκες καλύπτονται, υποτάσσονται, υπομένουν. Οι άνδρες αποφασίζουν για εκείνες. Μπορούν να τις κλειδώνουν στο σπίτι, να τις υποβάλλουν σε κλειτοριδεκτομή, να τις πασάρουν σε γέρους συζύγους, να τις βασανίζουν και να τις υποχρεώνουν σε αυτοκτονία οποτεδήποτε παραβαίνουν τους παράλογους κανόνες των φονταμενταλιστών. Λέγοντας ότι η ένδυση με μπούρκα αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα είναι σαν να λέμε ότι η Ελένη από το Κωσταλέξι είχε το ανθρώπινο δικαίωμα να ζει κλεισμένη με τα περιττώματά της.

Η κατάργηση της μπούρκας προωθείται με ουσιαστικά αλλά και ανούσια επιχειρήματα. Λένε ότι μια Δυτική δεν μπορεί να πάει στη Μεδίνα φορώντας τιραντάκια. Αυτό είναι μάλλον ψευδές: οι ξένες στις ισλαμικές χώρες φορούν ό,τι θέλουν, απλώς αντιμετωπίζουν την απαξία. Τις κοιτούν με την ίδια αποστροφή που επιδεικνύουν οι Δυτικοί σε εκείνες που καλύπτουν κάθε χιλιοστό της ύπαρξής τους. Ο Ευρωπαίος δεν έχει κανέναν λόγο να μπαίνει σε συγκρίσεις: αν η μπούρκα απαγορευθεί, δεν θα γίνει για λόγους αντιπαλότητας με σκοταδιστικά κράτη. Αυτό που σε πρώτη φάση πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι ότι το ιδιότυπο ράσο κουκουλώνει εγκλήματα.

Οσο αφήνουμε αυτές τις γυναίκες σκεπασμένες, ανεχόμαστε όλες τις συνδηλώσεις της καταπιεστικής ενδυμασίας.

Η μπούρκα δεν είναι τόσο διαδεδομένη ώστε να φοβάται κάποιος την αλλοίωση ενός τρόπου ζωής. Παραμένει όμως ένα απαράδεκτο σύμβολο για χώρες που διέπονται από αξίες του ευρωπαϊκού δικαίου. Ο Νικολά Σαρκοζί δεν ανησυχεί για τη γενίκευση του φαινομένου, καθώς οι αριθμοί είναι καθησυχαστικοί. Στα 5 εκατομμύρια μουσουλμάνους που ζουν στη Γαλλία μόνο 1.900

νέες γυναίκες καλύπτουν εντελώς το πρόσωπο. Οι υπόλοιπες αρκούνται στην απλή μαντίλα, που βρέθηκε στο επίκεντρο πολύμηνης πολεμικής το 2004, όταν απαγορεύθηκε στα σχολεία. Ο γάλλος πρόεδρος ήταν σαφής όταν έλεγε ότι «η μπούρκα δεν έχει θέση στη Γαλλία» και η επιτροπή που εργάστηκε για την απαγόρευσή της κινήθηκε πονηρά. Δεν την απαγορεύουν στον δρόμο αλλά στις δημόσιες υπηρεσίες. Για να εξυπηρετηθεί μια γυναίκα, θα πρέπει να αποκαλύψει το πρόσωπό της. Δεν θα μπορεί, για παράδειγμα, να εισπράξει επιδόματα, να εξεταστεί σε νοσοκομείο, να εξυπηρετηθεί σε υπηρεσίες. Στον δρόμο θα κυκλοφορεί ελεύθερα- για να μην κριθεί αντισυνταγματική η απόφαση.

Η απαγόρευση της μπούρκας σίγουρα απαλλάσσει τους Γάλλους από ένα νοσηρό θέαμα. Το ερώτημα είναι αν θα λειτουργήσει απελευθερωτικά και για τις ίδιες τις μουσουλμάνες ή θα γίνει καταπίεση επί της καταπίεσης.
ΤΟ ΒΗΜΑ

Των Ελλήνων οι κοινότητες...

Ζητούν να εξαιρεθούν από τον «Καλλικράτη» λόγω της ιστορίας τους.
Πέντε ιστορικές κοινότητες της χώρας, Οία, Αμπελάκια, Πάπιγκο, Πάνορμος, Νυμφαίο, με επιστολή τους στον υπουργό Εσωτερικών κ. Γ. Ραγκούση, ζητούν να...

διατηρηθούν ως εμβληματικές κοινότητες στη νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης, επικαλούμενες το πλούσιο έργο που επιτέλεσαν στις διοικητικές τους περιφέρειες, τους οικονομικούς τους δείκτες, τη διοικητική τους επάρκεια και την πανελλήνια και ευρωπαϊκή αναγνώριση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων τους. «Η διακριτή μας ταυτότητα δεν πρέπει να νοθευτεί σε μεγαλύτερα διοικητικά σύνολα με άλλες αξιακές προτεραιότητες», επισημαίνουν στην επιστολή τους.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

"Ελένη, ο Λάτσιος έχει βάλει το χεράκι του" ...

Ακόμα και το καλαμπούρι, που της 'κάναν από το κοντρόλ, της εκπομπής της, την πείραζε. "Κουρντιζόταν" η Ελένη. Το απόσπασμα, που από μέρες παίζει σε σατυρικές εκπομπές, ήταν προφητικό. "Ελένη, ξέρεις τι παίζουν αυτήν την ώρα απέναντι; Έχει βάλει το χεράκι του ο Λάτσιος" . Και...

η Ελένη με νευρικό χαμόγελο: "Καλά, καλά, λέγετε εσείς, τ' ακούω. Τα μαζεύω όλα. Και κάποια στιγμή, θα τ' ακούσουν και οι τηλεθεατές" .
Και είχε δίκιο. Χθες το βράδυ τ' άκουσαν...

Ο εξολοθρευτής...

Τζέιμς Κάμερον. Οι «Εξολοθρευτές» του και το πρώτο «Alien» επέβαλαν δύο απ’ τις μεγαλύτερες μυθολογίες στην ιστορία του κινηματογράφου. Ο «Τιτανικός» χτύπησε τα δύο δισεκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις - ρεκόρ ανεπανάληπτο παγκοσμίως για τον 20ό αιώνα. Το «Avatar» φιλοδοξεί να γίνει η «ταινία της δεκαετίας» χάρη στις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιεί. Ίσως και η ταινία που θα αλλάξει το μέλλον της μεγάλης οθόνης.

Ο Δημήτρης Δανίκας συνομιλεί με τον διάσημο κινηματογραφικό δημιουργό, ο οποίος απειλεί με το «Avatar» να σαρώσει το (δικό του) εισπρακτικό ρεκόρ του «Τιτανικού» αλλά και τα μεγάλα βραβεία στα προσεχή Όσκαρ.

«Ιμπεριαλισμός από την αυγή της ανθρωπότητας είναι στη Γη εγκατεστημένος». Αυτή η φράση του από μια συνομιλία τηλεφωνική. Αυτός στο...

Παρίσι, εγώ στην Αθήνα. Κοίτα να δεις. Το Χόλιγουντ της απόλυτης πλουτοκρατίας να ξαναγράφει την ιστορία. Πώς λέμε «η εκδίκηση της γυφτιάς»; Έτσι και «η εκδίκηση της Avatarιάς»!

Είναι η πρώτη φορά όπου η διαστημική τεχνολογία παράγει εικαστική δημιουργία. Πίνακες ζωγραφικής μιας νέας εποχής. «Επηρεασμένος από Νταλί», του λέω. «Όχι, από Μαγκρίτ», απαντάει. Μετά απ’ αυτό το καθηλωτικό γεγονός, το σινεμά θα είναι αλλιώς!

Όποιος δεν σκαλίζει το περιεχόμενο πάντα θα μένει στην απέξω. Αυτός ο απλοϊκός, ο αδιόρθωτος, ο αγράμματος και ο αφελής. Προσέξτε τη σημειολογία του σακατεμένου πεζοναύτη Τζέικ Σάλι. Κάθε φορά που το σώμα του μετασχηματίζεται σε μια γιγαντιαία οντότητα με ουρά, κάθε φορά βρίσκεται εν ύπνω, εγκλεισμένος σε ένα θάλαμο διαστημικό, από τον οποίο μεταφέρεται σ’ έναν κόσμο αρχέγονο, παραδεισένιο, μοναδικό.

Τι πάει να πει αυτό; Μα είναι φανερό. Η ένοχη συνείδησή του είναι ο αληθινός μετασχηματιστής. Η τεχνολογία είναι το τρικ. Oι ενοχές του είναι το ιδεολογικό όχημα που τον μεταφέρουν αλλού. Έτσι ο Τζέικ ξαναγράφει την ιστορία. Έτσι με το όνειρό του βοηθάει να κερδίσουν τους καουμπόηδες οι Αφγανοί, οι Ιρακινοί και οι Μοϊκανοί. Αυτό που στην τρισδιάστατη οθόνη μας βλέπουμε δηλαδή είναι η επιθυμία ενός συλλογικού, καταπιεσμένου είναι. Η ουτοπία του ενοχικού πεζοναύτη είναι το όνειρο κάθε λαού. Oι κακουχίες, οι σφαίρες, οι σφαγές έχουν μετατρέψει τον πεζοναύτη/κανίβαλο σε αληθινό άνθρωπο. O πόνος εξανθρωπίζει. Αυτό το βαθύτερο νόημα του «Avatar». Στοιχειώδες, για όνομα του Θεού!

Θέλετε κάτι ακόμα για κερασάκι στην τούρτα; Εδώ λοιπόν ο Κάμερον «διορθώνει» την «Αποκάλυψη» του Κόπολα. O Αμερικανός συνταγματάρχης Κουρτζ μεταβάλλεται σε αρχιερέα τελετών και αποκεφαλισμών, επειδή ο τρόμος (horror, η μόνιμη επωδός που κατρακυλάει από το στόμα του Μάρλον Μπράντο) του Βιετνάμ τον μετασχηματίζει από άνθρωπο σε κτήνος. Αντιθέτως, ο Τζέικ Σάλι, από την ανελέητη εμπειρία του ιμπεριαλισμού, μεταμορφώνεται από κτήνος σε άνθρωπο.

Το παρελθόν προάγγελος εξελίξεων και αλλαγών. Κι αυτό στοιχειώδες. O «Τιτανικός» του 1997 είναι ο πρόλογος του «Avatar» του 2009. Πάλι η διανόηση θορυβήθηκε. Αμερικανιά με όλα τα οπτικά εφέ του σύμπαντος και ένα σκασμό λεφτά. Σιγά τα ωά. Αυτό δεν είναι ταινία, αλλά γιγαντιαίο βαρέλι με τόνους από νερό που προσομοιάζει σε ωκεανό, να φουντάρει ο Κάμερον ένα υπερωκεάνιο σαν θωρηκτό.

Τι συμβαίνει εδώ; Απλώς πιάστηκαν στην παγίδα της διαφημιστικής καμπάνιας του Χόλιγουντ. Το δόλωμα είναι η τεχνολογία και η διαδικασία της παραγωγής. Με τέτοιες ειδήσεις και τέτοια σκάνδαλα τροφοδοτούσαν την ειδησεογραφία οι λεβέντες του promotion. Όμως το επιμύθιο του «Τιτανικού» είναι αλλού. Όλα αυτά, τα χρήματα, το σκάφος, τα λούσα, η ορχήστρα, το πληθωρικό βεστιάριο, το παγόβουνο, τα πάντα, στην υπηρεσία μιας σανίδας. Μιας σανίδας με μοναδικό επιζώντα τη Ρόουζ (Κέιτ Oυίνσλετ) και μοναδικό, ανθρώπινο σωσίβιο τον Τζακ (Λεονάρντο Ντι Κάπριο). O Κάμερον οικοδόμησε την υπέρτατη, αμερικανική παραγωγή για την καταστροφή. Μοναδική σωτηρία αγάπη και αλληλεγγύη, δηλαδή!

Το δίλημμα γνωστό. Πρώτα η κότα ή το αβγό; Ταυτόχρονα. Συμπόρευση. Το εξηγώ. O κινηματογράφος είναι εφεύρημα τεχνολογικό. Με εργαλείο την τεχνολογία προκύπτει η αισθητική και η πρωτοπορία. Ρίξτε μια ματιά στο επίτευγμα της τελευταίας σκηνής του «Ρεπόρτερ» του Μικελάντζελο Αντονιόνι. Η τεχνολογία στην υπηρεσία της αισθητικής. Απόδειξη; Όταν η τεχνολογία υπερτερεί της ουσίας, τότε πλαστική η ταινία. Παράδειγμα η «Μέρα ανεξαρτησίας».

Όταν η τεχνολογία υποβιβάζεται από τη σκηνοθεσία, τότε μιζέρια και βαθιά χασμουρητά. Όταν όμως η τεχνολογία καλπάζει με αναβάτη μια ευφυή σκηνοθεσία, τότε και καλλιγραφία και μπόλικη ουσία. Oύτε το ένα ούτε το άλλο. Και τα δύο. Ισχύς εν τη ενώσει!Η απροσμέτρητη δύναμη του American cinema είναι η μεταφορά της γιαγιάς σε ρόλο σεναρίστα και σκηνοθέτη. Απλό.

Όμως από παραμύθι σε παραμύθι κολοσσιαία η διαφορά. O Κάμερον ακολούθησε αυτή τη γραμμή. Μεγάλες εικόνες. Μεγάλα γεγονότα. Μεγάλα παραμύθια. Αμ πώς αλλιώς θα προσκυνούσε το δυσθεώρητο, απροσμέτρητο, παγκόσμιο κοινό; Από εκεί και πέρα ό,τι καταλαβαίνει η γκλάβα του καθενός. Το μέγεθος μετράει. Αλλά πώς μετράει. Το «Avatar» θα αποκαθηλώσει τον «Τιτανικό». Απίστευτο. Όπως οι κατοστάρηδες δρομείς. Κάμερον εναντίον Κάμερον δηλαδή!

Ενας Καναδός λοιπόν βάζει τα γυαλιά στο Χόλιγουντ της Αμερικής. Όχι ακριβώς. Διότι, ως γνωστόν, ο μισός, δημιουργικός πληθυσμός του Χόλιγουντ και της Νέας Υόρκης αποτελείται από Ευρωπαίους μετανάστες, από Αυστραλούς, Άγγλους, Νεοζηλανδούς και Καναδούς. Ακόμα και από Ινδούς. Φανταστείτε. O δικός μας Ντένης Ηλιάδης κάνει καριέρα στην Αμερική. Επομένως, μικρογραφία της υφηλίου η βιομηχανία η κινηματογραφική.

Το βιογραφικό του mister Avatar απλό. Πριν από 56 χρόνια στο Καπουσκάσινγκ του Oντάριο. Αγγλόφωνος. Μόλις κλείνει τα είκοσι δύο χρόνια του υπογράφει την πρώτη μικρού μήκους ιστορία του. Τρία χρόνια μετά αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει μια μακακία τρόμου («Πιράνχας μέρος 2»). Έτσι περνάει τις εξετάσεις του με άριστα και το 1984, πριν καν τριανταρίσει, υπογράφει «The terminator».

Α! αναφώνησαν κριτική και κοινό. O τύπος αναμορφώνει την επιστημονική φαντασία. Πράγματι. Για να μη σας τρώω την ώρα σας και αφού προηγουμένως ο Καναδός υπογράψει «Άβυσσο», «Aliens» και «Terminator 2», αποφασίζει να εκτοξευθεί. Κάπου εδώ, ένα αόρατο, γιγαντιαίο τηλεφωνικό καλώδιο συνδέει την Αθήνα με το Παρίσι και τον υποφαινόμενο με τον ανήσυχο, πρωτοπόρο Καναδό.

Το timing καταπληκτικό. Πάνω από εξακόσιες χιλιάδες Έλληνες να παραληρούν. Τα νούμερα να στροβιλίζουν. Τα δημοσιεύμετα για τα τεχνολογικά, διαστημικά εφευρήματα να παρασύρουν τη φαντασία σε άλλους πλανήτες. Oι Χρυσές Σφαίρες να «σκοτώνουν» (δύο κέρδισε ο μπαγάσας, και της καλύτερης δραματικής ταινίας αλλά και της σκηνοθεσίας). Και οι υποψηφιότητες που εξαγγέλλονται μεθαύριο, 2 Φεβρουαρίου, να προμηνύουν κατακλυσμιαία νεροποντή Όσκαρ!

Αλήθεια, πώς το «Avatar» σας απασχολεί εδώ και δώδεκα χρόνια; Πολύ πίσω. Δεκαοκτώ ακριβώς. Προηγήθηκε του «Τιτανικού». Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια ιδέα που μου είχε καρφωθεί από πολύ παλιά. Δεν μ’ άφησε σε ησυχία από την πρώτη στιγμή. Έπρεπε, ήθελα να το κάνω. Είναι κάτι σαν κιβωτός της σκέψης μου.

Είναι σωστό αν πω ότι οι μεγαλειώδεις αυτές εικόνες συνιστούν αληθινή ζωγραφική και πως είναι επηρεασμένες από Μονρό και Νταλί; Κοιτάξτε. Η αισθητική του Νταλί είναι περισσότερο «πλαστική». Oι επιρροές μου προέρχονται κυρίως από τον Μαγκρίτ. Αλλά και από άλλους ζωγράφους.

Έχετε ασχοληθεί με τη ζωγραφική; Από μικρό παιδί. Ζωγράφιζα μανιωδώς. Ζωγράφος ήθελα να γίνω. Η σχέση του κινηματογράφου με τη ζωγραφική είναι πολύ κοντινή. Σχεδόν δίδυμα. Χωρίς αισθητική η ταινία είναι νεκρή.

Επομένως αυτές οι καθηλωτικές εικόνες είναι δική σας επινόηση. Πρώτα είδατε το «Avatar» με εικόνες και μετά γράψατε το σενάριο; Όχι ακριβώς. Για να αποκαταστήσω την αλήθεια, πρέπει να πω ότι η τελική διαμόρφωση των εικόνων ήταν αποτέλεσμα ομαδικής μελέτης, επεξεργασίας και τεχνικής. Μαζί μου είχα μια εξαιρετική παρέα μεγάλων καλλιτεχνών (αναφέρεται σ’ αυτούς που ασχολήθηκαν με τα οπτικά εφέ). Έτσι τα δικά μου προσχέδια και οι αρχικές ιδέες μεταμορφώθηκαν και μετασχηματίστηκαν χάρη σε αυτούς τους σπουδαίους καλλιτέχνες. Το σινεμά είναι team work. Ποτέ μην το ξεχνάμε αυτό. Ας πούμε, εγώ κάνω την περιγραφή, αλλά πώς στο τέλος θα κατάληξει η εικόνα με την τελική της μορφή; Αυτό είναι το μυστικό. Καλοί συνεργάτες που θα δουλεύουν για τον ίδιο με σένα σκοπό.

Είναι λάθος αν πω ότι παραπέμπει στην «Αποκάλυψη τώρα» του Κόπολα; Καθόλου.

Δηλαδή ο στόχος είναι ο ιμπεριαλισμός. Εννοείτε ο αμερικανικός; Όχι μόνο αυτός. O ιμπεριαλισμός είναι η πρώτη μάστιγα που μας ακολουθεί από την αυγή της ανθρωπότητας. Δηλαδή τι άλλο, εκτός από ιμπεριαλιστές, ήταν οι αρχαίοι Αθηναίοι; Έτσι διαπαιδαγωγήθηκαν και διαπαιδαγωγούνται οι άνθρωποι άνα τους αιώνες. Εμείς είμαστε οι superior. Oι Ιρακινοί είναι inferior. Αυτή η ιδεολογική μηχανή καταλήγει σε κρεατομηχανή. Η σχέση της ανωτερότητας με την κατωτερότητα. Έτσι έγινε με τις βρετανικές και γαλλικές αποικίες. Έτσι κατακτήθηκε η Αφρική που σήμερα λιμοκτονεί. Oι ισχυρές χώρες καταπίνουν τις ασθενέστερες. Και πάντα έχουν τους λόγους τους. Όπως οι αρχαίοι Ρωμαίοι. Πρέπει να το αισθανθούμε αυτό.

Όπως ο Τζέικ Σάλι, ο ήρωας του «Avatar»; Κάπως έτσι. Το αίσθημα και το βίωμα είναι θεραπεία.

Έτσι το είδα κι εγώ. Πως όλο αυτό προκύπτει από την ένοχη συνείδηση αυτού του σακάτη πεζοναύτη. Σας ευχαριστώ γι’ αυτή την παρατήρηση.

Για να επιστρέψουμε στην αρχική σας διαδρομή, τι ήταν αυτό που σας διαμόρφωσε εκτός από τη ζωγραφική; Η φύση και ο βυθός. Απίστευτος κόσμος, μοναδικός. Ξέρετε, η φαντασία της φύσης ξεπερνάει κάθε ανθρώπινο μυαλό. Η φύση ζωγραφίζει, σκηνοθετεί, «γράφει», θυμώνει, ερωτεύεται. Όλα στον υπέρτατο βαθμό τα κάνει. Απλησίαστες οι επιδόσεις της για κάθε ανθρώπινο μέτρο. Ακόμα και για έναν υπεράνθρωπο.

Με άλλα λόγια, έμπνευσή σας γι’ αυτόν τον παράδεισο στον πλανήτη Πανδώρα είναι ο βυθός των ωκεανών. Φέρατε τα κάτω πάνω. Αυτή ήταν η πρόθεσή μου. Αν νομίζετε ότι το πέτυχα, σας ευχαριστώ.

Και αυτοί οι γιγαντιαίοι Μοϊκανοί; Λάθος είναι αν πω ότι μοιάζουν σαν σύνθεση Αφγανών - Ιρακινών και Ινδιάνων; Αρκετοί είναι αυτοί που σκέφτηκαν και είπαν πως οι ήρωές μου μοιάζουν με Μοϊκανούς. Η δική μου επιρροή προέρχεται από μια φυλή της Νέας Ζηλανδίας, τους Μαορί.

Γιατί κυρίως αυτοί; Εξ όσων γνωρίζω, είναι η μοναδική φυλή που δεν ταπεινώθηκε από τους Βρετανούς εισβολείς και που κατάφερε να διατηρήσει την αυτονομία της μέχρι σήμερα. Είναι σπάνια φυλή. Βασικό χαρακτηριστικό των Μαορί στην πολεμική αναμέτρηση είναι πως πάντα κοιτάνε στο πρόσωπο τον εχθρό τους πριν τον σκοτώσουν. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που γύρισα την ταινία στη Νέα Ζηλανδία.

Αντιθέτως με τους ιμπεριαλιστές που σκοτώνουν από ψηλά. Δηλαδή δειλία και εικονική πραγματικότητα. O πόλεμος και η σφαγή κάτι σαν παιχνίδι για το παιδί. Αυτός ήταν ο βασικός λόγος όπου στην τελική αναμέτρηση οι ιμπεριαλιστές αναγκάστηκαν να πολεμήσουν σχεδόν πρόσωπο με πρόσωπο.

Τα εισπρακτικά αποτελέσματα μοναδικά. Με το ρυθμό που πορεύεται παγκοσμίως, θα καταρρίψει το ρεκόρ του «Τιτανικού». Η πτώση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι πολύ μικρή, πράγμα σπάνιο για μια κινηματογραφική παραγωγή. Φανταστείτε στην Κίνα, έναν, ας πούμε, «αφιλόξενο» τόπο για κάθε αμερικανική ταινία, όπου ακόμα και ο «Τιτανικός» μετά δυσκολίας προχωρούσε, τώρα με το «Avatar» οι αίθουσες κάνουν χρυσές δουλειές (σ.σ: δύο ημέρες μετά τη συνέντευξη η Κίνα επέτρεψε την ρποβολή της ταινίας μόνο στην τρισδιάστατη εκδοχή - σε λιγότερους κινηματογράφους, δηλαδή).

Πολλοί ισχυρίζονται πως διανύουμε περίοδο παρακμής του αμερικανικού κινηματογράφου. Μη δίνετε σημασία. Εδώ και είκοσι πέντε χρόνια η ίδια μουρμούρα. Η τεχνολογία δεν έγινε μόνο για να εντυπωσιάσει τον θεατή. Αλλά πρώτα απ’ όλα να υπηρετήσει αυτή την τέχνη. Και η τρισδιάστατη εμπειρία είναι μια ασπίδα προστασίας. Λάβετε υπόψη σας ότι, ενώ το «Avatar» έχει ανηλεώς κατακλαπεί από την πειρατεία και το downloading, εντούτοις σκίζει στα ταμεία. Γιατί; Μα επειδή κανένα laptop, κανένα κινητό και καμία τηλεοπτική οθόνη δεν είναι ικανά να σου μεταδώσουν αυτή την εμπειρία όπως η τρισδιάστατη οθόνη. Έτσι οι πειρατές στο τέλος αναγκάζονται κι αυτοί να προσέλθουν στην αίθουσα την κινηματογραφική.

Να σας ευχηθώ όλα τα Όσκαρ με το καλό. Μακάρι.

Περίπου σαν να έλεγε «από το στόμα σου και στου Θεού το στόμα».

Ν.Γερμανού:Την παραφιλολογία για το διαζύγιο την αφήνουμε σε άλλους...


Άφησε να περάσει περίπου μισή ώρα χωρίς να πει λέξη για το διαζύγιο, και ξαφνικά διάβασε την ανακοίνωση Μενεγάκη και Λάτσιου.
Όταν τέλειωσε την ανάγνωση είπε ότι με...

την Ελένη Μενεγάκη έχει δουλέψει μαζί της, όπως και με τον Λάτσιο, και θα σεβαστεί την επιθυμία τους να μην δοθεί έκταση από τα ΜΜΕ για το προσωπικό τους θέμα.
"Την αφήνουμε την παραφιλολογία για τους άλλους", είπε...

Έκτακτα για την Ελένη...



Στο ξεκίνημα της εκπομπής της στον ALPHA η Ναταλία δεν είπε λέξη...
Άρχισαν τα έκτακτα. Το ΟΚ και το HELLOW κυκλοφόρησαν σήμερα με έκτακτες εκδόσεις, λόγω του διαζυγίου της Μενεγάκη.
Το ίδιο και η ESPRESSO. Η Λαμπίρη αναμένεται με...

έκτακτη εκπομπή, ενώ πυρετωδώς ετοιμάζεται και Τσιμτσιλή (TV weekend).
Περιέργως η Ναταλία Γερμανού ξεκίνησε την εκπομπή της στον ALPHA χωρίς να πει λέξη. Είχε οδηγίες από την διοίκηση του καναλιού? Το διαζύγιο Μενεγάκη στο είδος της εκπομπής της, θα έπρεπε να ήταν πρώτο θέμα.
Να δούμε αν κι ο ΑΝΤ-1 (λόγω Λάτσιου)θα βαρέσει επίσης σιωπητήριο...

Σε λίγο...



Γιατί ο Φουστάνος χαίρεται, και χαμογελά η Ελένη?


Σε λίγο...


Τα 3 μυστικά που κρύβονται πίσω από την ανακοίνωση του χωρισμού Μενεγάκη-Λάτσιου...


Μπορεί η ανακοίνωση που έστειλαν η Ελένη Μενεγάκη και ο Γιάννης Λάτσιος με την οποία επισημοποίησαν στα Μέσα τον χωρισμό τους να ήταν ολιγόλογη και περιεκτική, κάθε πρότασή της όμως έκρυβε και ένα βαθύτερο νόημα. Κατά πρώτον, το ζευγάρι έβγαλε την ανακοίνωση αργά το απόγευμα της Παρασκευής προκειμένου να αποφύγει την διαχείριση της πληροφορίας από τις μεσημεριανές εκπομπές αλλά και από τις Κυριακάτικες εφημερίδες καθώς οι περισσότερες από αυτές βρίσκονταν ήδη στο τυπογραφείο. Δεν υπολόγισαν όμως τα...
έκτακτα φύλλα που θα κυκλοφορήσουν μερικά περιοδικά καθώς και την εκπομπή της Χριστίνας Λαμπίρη η οποία θα προβληθεί εκτάκτως. Το δεύτερο σημείο που κρύβει “μυστικά” είναι ότι, αν και στην ανακοίνωσή του το ζευγάρι γνωστοποίησε ότι δεν είναι πλέον μαζί, δεν αναφερόταν πουθενά η λέξη χωρισμός. Τρίτο και τελευταίο κρίσιμο σημείο της επίσημης ανακοίνωσης είναι ότι με την αναφορά στην οικογένειά τους αλλά και στον ρόλο που θα διατηρήσουν και οι δυο ως γονείς, η Ελένη Μενεγάκη και ο Γιάννης Λάτσιος θυμίζουν σε όλους την ύπαρξη των τριών παιδιών, ζητώντας από τα Μ.Μ.Ε. να διαχειριστούν την κοινή τους απόφαση με σύνεση αλλά και να σεβαστούν την ύπαρξη των τριών ανήλικων παιδιών τους.
Από Gossip-tv.gr