31.1.11

«Εχω τρομερή όρεξη για ειδήσεις όχι για λεφτά»...


Της Μαρίας Λεμονιά.
Είναι φανερά ανανεωμένη (πιο ανανεωμένη από ποτέ!), ξεκούραστη και κεφάτη. «Έχω τρελή όρεξη να κάνω πράγματα» εξομολογείται. « Μου αρέσει που μετά από δύο χρόνια αποσυμπίεσης και ενασχόλησης με το ραδιόφωνο και το ίντερνετ επιστρέφω και πάλι στην τηλεοπτική αρένα».
Το ραντεβού μας έχει δοθεί στο σπίτι της , στην οδό Μελεάγρου, το οποίο χρησιμοποιεί ως γραφείο πια. Ο χώρος είναι...

γεμάτος από πίνακες , ζεστά έπιπλα και British style διακόσμηση. Είναι ντυμένη κομψά, επιλέγοντας σκουρόχρωμες ψηλοτάκουνες γόβες και κολάν και με τo χαρακτηριστικό θηλυκό της attitude κουλουριάζεται στον αναπαυτικό καναπέ με τα πολλά μαξιλάρια.
Aναρωτιόμαστε αν θα πιούμε καφέ ή τσάι και όταν από κοινού θα επιλέξουμε το green tea θα πούμε με εμμονή «όχι» σε μια σειρά από γλυκάκια που θα μας προσφερθούν. « Ο γιος μου ο Μάρκος φροντίζει στο χώρο αυτό ,στον οποίο μένει να υπάρχουν ωραία πράγματα!»θα πει συνωμοτικά.
- Ο γιος σου ήταν σύμφωνος με την επιστροφή σου στην τηλεόραση;
- Aπολύτως! Παρόλο που η απόφαση ήταν ειλημμένη από εμένα , ήταν ο πρώτος που το έμαθε μαζί φυσικά με τον σύζυγό μου. Όταν τους το είπα βέβαια , είχε συμφωνηθεί με τους διοικούντες της ΕΡΤ. Ξέρεις είναι κάποια πράγματα που ωριμάζουν μέσα σου σαν σκέψη και όταν ο άλλος σου κάνει την πρόταση έρχονται και κουμπώνουν. Ο γιός μου ήταν πάντως ιδιαίτερα ενθουσιώδης
- Είναι φαν σου;
- Δεν θα το έλεγα. Είναι ένα μυαλό με το οποίο επικοινωνώ απόλυτα
- Οταν μαθεύτηκε ότι το ποσό που έκλεισες στην κρατική τηλεόραση είναι μόλις 4.500 ευρώ, κάποιοι δημοσιογράφοι βιάστηκαν να πουν ότι χαλάς την πιάτσα
- Αυτό το είχαν πει και παλαιότερα όταν ήμουνα από τους πρώτους που είχαν πάρει πολλά χρήματα κατά το παρελθόν. Μόνο που τότε δεν το είχαν πει συνάδελφοι αλλά οι ιδιοκτησίες. Δεν νομίζω ότι χαλάω την πιάτσα γιατί αυτή είναι η πιάτσα πλέον. Όπως και να το κάνουμε υπάρχουν νέα δεδομένα
- Σε πήρε κάποιος από τους κεντρικούς παρουσιαστές ειδήσεων για να σου πει: Eλα βρε Έλλη μην πεις κεντρικό δελτίο ειδήσεων μόνο μ΄αυτά τα χρήματα;
- Mε πήρε ο Νίκος Χατζηνικολάου και μου είπε «έκανες εξαιρετικά!» Είναι προφανές ότι ο Νίκος κατάλαβε το λόγο της επιλογής μου. Υπάρχουν φορές που έχουμε την δυνατότητα να διαλέξουμε μεταξύ αντικειμένου δουλειάς και χρημάτων. Έτσι σε κάποιες περιόδους έλεγα θα πάρω αυτήν την δουλειά και στόχευα κυρίως στο οικονομικό και κι άλλες που με ιντρίγκαρε το αντικείμενο καθεαυτό. Αυτό μου συνέβη και στον ΑΝΤ1. Έκανα την εκπομπή «Με τα μάτια της Έλλης» και με τα ίδια χρήματα είπα τις ειδήσεις. Η δική μου συμπεριφορά απέναντι στην δουλειά δεν είναι καινούργια. Εγώ πάντα έτσι λειτουργούσα
- Είναι κοντράστ πάντως η δική σου εικόνα με σχέση με την κρατική τηλεόραση που αποπνέει κάτι σαν ναφθαλίνη
- Αυτό αν θέλεις είναι και η μεγάλη πρόκληση. Nα μπορέσω να προσφέρω κι εγώ κάποια από τα καλά στοιχεία της ιδιωτικής τηλεόρασης στην μεγάλη αυτή δύναμη που έχει - έστω και ενίοτε ανδρανοποιημένη -η ΕΡΤ. Tι είναι τελικά ΕΡΤ; Είναι οι άνθρωποι της και κάποιοι από αυτούς έχουν τις δυνατότητες , την όρεξη και την δυναμική να κάνουν κάτι διαφορετικό. Εγώ ποντάρω σ΄ αυτές τις δυνάμεις!
- Από τότε που ανακοινώθηκε το όνομά σου λέχτηκαν πολλά: Oτι θέλεις στούντιο υπερπαραγωγή, ειδικούς φωτισμούς και σούπερ λουξ καμαρίνια
- Που ουδεμία σχέση με την πραγματικότητα έχουν φυσικά. Το στούντιο δεν αλλάζει , γιατί ούτως ή άλλως ήταν καλό. Όσο για το γραφείο μου; Δεν ξεπερνά σε μέγεθος αυτό που είχα στον ANT1. Απ΄ότι ξέρεις και εσύ η ίδια ούτε μεγάλο ήταν ούτε τίποτα ιδιαίτερο
- Σε ενοχλούν όλα αυτά που έχουν γραφτεί τον τελευταίο καιρό για εσένα;
- Δεν πρέπει να αφήσεις ποτέ τους άλλους να φιλοτεχνούν και μάλιστα δόλια, αυτό που είσαι εσύ γιατί αυτό έχει πολλαπλασιαστική δύναμη. Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που το αντιμετωπίζω ,γι΄αυτό είμαι χαλαρή και ψύχραιμη.
- Η οικονομική κρίση σε έχει επηρεάσει προσωπικά;
- Όλους μας! Ο καθένας έχει φτιάξει ένα πλαίσιο στο οποίο έχει μάθει να κινείται και αναγκάζεται εκ των πραγμάτων να το συρρικνώσει. Ο βαθμός δυσκολίας είναι που αλλάζει. Άλλο είναι να είσαι άνεργος κι άλλο να έχει υποστεί μείωση στα εισοδήματά σου. Ακόμη και οι επιχειρηματίες είναι πολύ σοβαρά προβληματισμένοι
- Υπάρχει κάποιο περιστατικό που σε έχει σοκάρει;
- Oχι μόνο που με έχει σοκάρει αλλά που είπα πως θα το αντιμετωπίσουμε αυτό. Περπάταγα στην Διονυσίου Αεροπαγείτου με τον άνδρα μου και βρεθήκαμε μπροστά στην εικόνα ενός πολύ αξιοπρεπούς στην εμφάνιση ηλικιωμένου ανθρώπου που έψαχνε τα σκουπίδια. Πλησιάσαμε και του μιλήσαμε. Μας είπε το σοκαριστικό «Ψάχνω κάτι για να φάω». Πιάσαμε κουβέντα και συνειδητοποίησα ποιες κοινωνικές τάξεις έχουν υποστεί το μεγαλύτερο πρόβλημα. Άνθρωποι που είχαν μάθει να είναι μέχρι τώρα αξιοπρεπής. Αυτό είναι ένα θέμα που μας ακουμπά όλους μας. Γιατί δεν μπορείς να ζεις σπουδαία κι άλλος δίπλα σου να υποφέρει. Αυτό είναι και μια απάντηση σε όλους εκείνους που με ρωτούν αν προβληματίστηκα να πάω στην ΕΡΤ μ’ αυτά τα χρήματα
- Υπήρξε κάποια στιγμή που ο Μιχάλης Γουλανδρής σου είπε: Mια χαρά περνάμε τι τα θέλεις τα δελτία τώρα;
- Όχι γιατί τα πράγματα είναι ξεκαθαρισμένα. Ο καθένας έχει την προσωπικότητα και την ενασχόλησή του. Άλλωστε δεν σταμάτησα ποτέ να δουλεύω. Τα δύο αυτά χρόνια ξυπνούσα το πρωί και πήγαινα ραδιόφωνο. Δεν έχει τεθεί ποτέ τέτοιο θέμα γιατί είναι σαν να του λες ότι δεν θέλεις να είναι αυτός αλλά κάποιος άλλος
- Αλλάζει όμως τώρα η καθημερινότητά σου;
- Bρίσκω πάντα τον χρόνο που χρειάζομαι. Θα ξυπνώ για παράδειγμα το πρωί και θα κάνω γυμναστική. Η σωματική άσκηση είναι για εμένα σαν το νερό ,απαραίτητη!
- Πολλοί αναρωτιούνται : σε τι μπορεί να είναι ευάλωτη μια τόσο δυνατή γυναίκα σαν εσένα;
- Είσαι σίγουρη ότι είμαι δυνατή γιατί εγώ δεν είμαι. Είμαι ευάλωτη στα συναισθήματα. Επενδύω πολλά. Μερικές φορές απογοητεύομαι , θέλω κι άλλα ή θέλουν οι άλλοι από εμένα άλλα. Εντοπίζω τα αδύνατα σημεία μου, στις ανθρώπινες σχέσεις . Πολλές φορές πάλι με ενοχλεί η υπερβολική έκθεση. Η τηλεόραση είναι ένα καταιγιστικό μέσο που κουράζει. Και κουράζει περισσότερο όταν οι συνθήκες γίνονται δύσκολες. Έτσι είμαι από τους ανθρώπους που όταν δω ότι αυτό που κάνω δεν εμπεριέχει δημιουργία, αποσύρομαι και μαζεύω δυνάμεις. Το θεωρώ απαραίτητο . Το έχω κάνει δυό –τρεις φορές στην ζωή μου!
- Παρά την εικόνα της σιδηράς κυρίας που εκπέμπεις , η κομψότητα είναι κάτι που σε ακολουθεί
- Θα πω κάτι για να το ξεκαθαρίσω:H κομψότητα δεν έχει να κάνει ούτε με τα χρήματα, ούτε με τα επονομαζόμενα σινιέ. Είναι θέμα του στυλ που διαθέτει ο κάθε άνθρωπος. Το στυλ αυτό εγώ το είχα από τότε που ήμουνα νεαρή δημοσιογράφος η οποία πληρωνόμουν βάση της συλλογικής μου σύμβασης. Πριν δηλαδή μπω στα υψηλά κασέ της ιδιωτικής τηλεόρασης
- Να τολμήσω να ρωτήσω πως θα αντιδράσεις αν κάποιος στον δρόμο σε αποκαλέσει κυρία Γουλανδρή;
(Γελάει) -Μου αρέσει αφού αυτόν τον άνθρωπο έχω παντρευτεί! Δεν με φωνάζουν όμως έτσι, ούτε κοινωνικά. Το Στάη έχει καταγραφεί για τα καλά, λόγω δουλειάς

ΜΟΤΟ

«Δεν πρέπει να αφήσεις ποτέ τους άλλους να φιλοτεχνούν και μάλιστα δόλια, αυτό που είσαι εσύ γιατί αυτό έχει πολλαπλασιαστική δύναμη. Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που το αντιμετωπίζω ,γι΄αυτό είμαι χαλαρή και ψύχραιμη.»

«Είσαι σίγουρη ότι είμαι δυνατή γιατί εγώ δεν είμαι. Είμαι ευάλωτη στα συναισθήματα. Επενδύω πολλά. Μερικές φορές απογοητεύομαι , θέλω κι άλλα ή θέλουν οι άλλοι από εμένα άλλα. Εντοπίζω τα αδύνατα σημεία μου, στις ανθρώπινες σχέσεις»

«Ο γιός μου είναι πάντα ιδιαίτερα ενθουσιώδης. Είναι ένα μυαλό με το οποίο επικοινωνώ απόλυτα»

«Περπάταγα στην Διονυσίου Αεροπαγείτου με τον άνδρα μου και βρεθήκαμε μπροστά στην εικόνα ενός πολύ αξιοπρεπούς στην εμφάνιση ηλικιωμένου ανθρώπου που έψαχνε τα σκουπίδια. Μας είπε το σοκαριστικό «Ψάχνω κάτι για να φάω. Αυτό είναι και μια απάντηση σε όλους εκείνους που με ρωτούν αν προβληματίστηκα να πάω στην ΕΡΤ μ’ αυτά τα χρήματα»

« Οτι χαλάω την πιάτσα μου το΄χαν πει και παλαιότερα. Ημουνα από τους πρώτους που είχαν πάρει πολλά χρήματα κατά το παρελθόν. Μόνο που τότε δεν το είχαν πει συνάδελφοι αλλά οι ιδιοκτησίες»

«Mε πήρε ο Νίκος Χατζηνικολάου τηλέφωνο και μου είπε «έκανες εξαιρετικά που πήγες στην κρατική τηλεόραση. Είναι προφανές ότι ο Νίκος κατάλαβε το λόγο της επιλογής μου»

«Αν κάποιος με φώναζε κυρία Γουλανδρή δεν θα με πείραζε. Τον άνθρωπο αυτόν τον έχω παντρευτεί! Δεν με φωνάζουν έτσι όμως, ούτε κοινωνικά. Το Στάη έχει καταγραφεί για τα καλά, λόγω δουλειάς»

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: